lördag 3 mars 2007

I onsdags

En del människor åker till fjällen, somliga utomlands, vi..vi åkte till Insjön! Det var det vi hade råd med. Men det blev en kul dag ändå. Vi är ju inte vana med några större utsvävningar.

Vi var och kollade i affärer både i Insjön och i Rättvik. Evelin köpte en stor ryggsäck som hon ska ha sina saker i när hon åker mellan Orsa och Bollnäs. Lovisa köpte en fin svart klänning. Hon var så fin i den. Och sen så hittade vi tre julklappar oxå! Visst är vi duktiga! Så här tidig har jag aldrig varit med julklappar. Jag brukar ju lixom ha panik en vecka innan jul men nu är alltså tre redan klara! Känner mig så duktig alltså :)

Vi käkade i Rättvik på stället brevid konsum. När vi satt där inne och åt så satt det två äldre män vid bordet brevid. Dom löste korsord. Helt plötsligt så kommer en som jobbade där med en telefon. Det var till den ena av gubbarna. Då är man stammis alltså när folk ringer för att prata om inte alls speciellt viktiga saker. Vi satt ju precis brevid så vi hörde ju varesig vi ville eller inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. En sån gubbe vill jag bli när jag blir gammal. Ja, fast tant då alltså. :D