måndag 19 mars 2007

Måndag

Äntligen har jag en jobb- och barnledig måndag igen. Jag älskar ju mina måndagar när jag inte jobbar och Evelin åkt till Bollnäs och Lovisa åkt till skolan.

Jag har fixat en mugg med kaffe, lagt i en tvätt och lyssnar nu på Adam Alsing och Gry Forsell och Anders Timell på radion. Solen skiner och det är så där lagomt kallt ute. Jag ska ta en promis lite senare, jag måste duscha först. Ska åka och handla en del oxå. Behöver tvättmedel och hushållspapper och såna där dyra tråkiga men nödvändiga saker. Sen ska jag även torka golvet. Det är rätt mycket konstiga fläckar lite här och där, vet faktiskt inte vad det är för nåt.

Igår var Nalle och Petter här och hälsade på. Jag ville visa Åke men Petter trodde att Nalle skulle bli rädd och Lovisa trodde att Åke skulle bli rädd. Nalle fick iaf onda ögat av Åke. Men Nalle fick en syrsa av Åke iaf. Nalle lekte med den men ville inte äta upp den. Jag vet att när jag hållt i syrsor så har en del kissat eller haft ut nåt äckligt på mig, jag har inte känt att luktar nåt men Nalle kanske kände det. Åke blev iaf jätteglad när han fick den lilla stackars skadade syrsan.

Är så glad för alla rara kommentarer om min blivande mobil. Känner att jag faktiskt verkligen kan unna mig den...kanske. Carina fick ju naturligtvis lov att skriva sin kommentar haha! Annars skriver hon minsann aldrig, fisbubblan :)

5 kommentarer:

LiNdA sa...

du var då inte hemma nyss då jag ringde dig ;oP
själv ska jag då jobba kvällen..

nisse sa...

Stackars lilla syrsa...

Anonym sa...

Åh, vad skönt med ledig måndag. Jag skulle gärna byta med dig, istället för att sitta här och tentaplugga. ;)

Anonym sa...

Äta syrsor, nej vet du vad! Jag är ju katt :-) Ps. tror faktiskt att jag och Åke kan bli vänner. Mjau!

Anonym sa...

Nä men jag kommer ju inte alltid in på kommentarer.. jag köpte en ny kökshandduk i söndags :-)