tisdag 27 mars 2007

Morgontankar

Jag dricker som vanligt mitt kaffe vid datorn. Solen skiner ute och jag tror jag ska röja lite på balkongen längre fram på dan. Om det inte är för kallt då. Det är ju skugga där tills i eftermiddag. Jag ska iallafall städa här hemma...igen. Jag fattar inte hur två personer kan röra till det så fruktansvärt! Eller tre, Evelin är ju hemma på helgerna oxå och hon är just nu värre än jag och Lovisa ihop. Men jag och Lovisa är läskiga på att inte plocka in efter oss. Vi tar fram och vi käkar och vi går iväg. Vi tar inte undan mycket efter oss. Vi gjorde glas med våra namn på för att jag skulle slippa diska 324 glas varje gång jag diskade. Men...dom använder inte Lovisa och jag. Men Evelin är duktig på det.

Evelin ja, hon är en riktig slöhög nu faktiskt. Och hon plockar inte undan ett skit efter sig om inte jag påpekar det. Då gör hon det argt. Helena har det lika med Elina oxå. Det är nog åldern faktiskt. Dom är klara för att flytta hemifrån tror jag. Jag och mamma hade ju knappt heller bråkat just fören halvåret innan jag flyttade hemifrån. Jag måste ha flyttat i juni året jag skulle fylla 19...eller? Nä, det var nog i maj innan jag skulle fylla 20. Ja, det var det. Men jag var nog inte lika mogen som Evelin faktiskt är.

Jag tror att det är dax för henne att flytta. Men hon är förvisad att bo hemma tills hon är 21! Stackars barn säger jag. Men jag har sagt att vi ska hur möjligheterna är framöver att kanske skaffa en lägenhet i Bollnäs till henne. Man kanske kan få tag på en liten etta eller nåt. Hon kommer ju ändå få lov att betala 3/5 delar av sitt aktivitetsbidrag till boendet när hon får sånt. Tror hon får det när hon fyller 19. Och en liten lägenhet för 3000:- måste dom väl ha i Bollnäs nånstans tycker jag.

1 kommentar:

nisse sa...

Jaaa det måste dom ha!!