lördag 10 mars 2007

Kom på...

Har ju städat och plockat här hemma nu. Skrev ju att jag skulle göra det i Onsdag pgr av det som hänt då under natten. Men dagen rann iväg rätt snabbt och så fick jag ge mig ut på Åkejakt oxå. Han ville gå ut en sväng på golvet och det fick han ju. Men på några minuter så var han borta totalt! Jag letade och ropade som 17 men han fanns inte. Men jag hörde honom. Så fort jag ropade Åke så hörde jag att han tassade på golvet. Jag låg under alla sängar och soffor och skrivbord i hela lägenheten och ropade och ropade. Fick lite smått panik när det bara var 20 minuter kvar innan jag skulle stämpla in. Då..kom han fram bakom Lovisa's garderob och sa "Kockoo"..eller det gjorde han väl inte men jag hade inte blivit det minsta förvånad om han hade sagt det då.

Så idag har vi kört lite träning Haha! Jag har skramlat med mina nycklar och gett Åke en avklippt bit av en zoophobas. Tillslut så slickade han som en tok på nycklarna. Så nu hoppas jag att han fattar; nyckelskramlling=godis. Och när jag visslar så är det syrsor på G. Förut kom han alltid när jag visslade men inte nu längre. Men han gillar när jag sitter på golvet för då kommer han direkt(när han själv vill förstås). Och så gillar han att vara med när jag fixar och skruvar och borrar med borrmaskinen.


Inga kommentarer: