fredag 23 mars 2007

Elevfrågor

Nu ska tydligen lärare få beslagta mobiler för elever. Okej, det kan kännas helt rätt och jag fattar lärare som blir tokiga när det skickas sms och mobilerna ringer på lektioner. Men att få beslagta mobilerna ända upp till en vecka tycker jag är fel. Det finns tyvärr så många lärare som kör med maktmissbruk och hur mycket kommer inte dom att utnyttja det här. Läraren ska inte få ta mobilen ur en väska eller en ficka. Men om läraren gör det ändå, vem kommer folk att tro på;läraren eller eleven?

Lovisa frågade mig förut om jag tyckte att rektor och lärare skulle få öppna ett skåp för en elev oxå. Det tycker jag oxå är fel. Det är elevens skåp och då är det oxå privat. Finns det risk att det är narkotika och sånt i skåpet så blir det hela genast lite svårare...men det är ändå ett privat skåp. Om rektorn och lärare misstänker det så får dom väl ta dit polisen.

Lite svåra frågor, hur man vrider och vänder på det så känns det fel. Men min mage tycker att det är fel att ta mobiler och öppna skåp. Och jag litar ju alltid på min mage.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Man ska alltid lita på magen. Puss!

Anonym sa...

Vad fint det var med jordgubbarna!! :D

Jag tycker det där är jättedumt. Okej, att dom ska kunna ta dom på lektionen om ungarna håller på med dom, eller att de inte får ha mobilen i närheten om de har prov, men att ha dom i en vecka är helt fel. Det finns så många lärare, fast vuxna inte tror det, som är jävliga och kan uttyttja sin position.
Och öppna skåp tycker jag inte heller. Då får man väl ta dit, som du säger, polis då.

Anonym sa...

Ja, hur man än vänder sig har man magen fram.

Söta hallon btw. :)