lördag 31 mars 2007

Lördag

Jessica sov hos oss i natt. 8.10 fick jag ett sms där det stod att hon undrade när vi skulle åka upp till Älvdalen. Hon gillar att vara där och skrota runt. Men vi åkte inte upp förens vid 11-11.30 tror jag. Jag och ungarna är ju lite sega på lördagmornarna. Men det är skönt att bara vara då tycker jag.

Uppe i Månsta så var vi ute nästan hela dan. Inte stackars Evelin som var inne med magvärk. Mamma och Lovisa och Jessica borstade hästarna jättenoga. Dom blev så fina. Snobben gillade inte en av borstarna eller om man ska kalla det för "skrapa". Men med dom vanliga borstarna så tyckte han att det var så skönt. När hästarna var klar och fått gått lite på baksidan med oss så skulle dom in i sin hage igen. Snobben var då jätteuppspelt. Han kollade på mig och gick i mot mig och så vände han på huvudet. Precis som "kom Malin, vi leker". Flera gånger gjorde han så. Sen tog jag upp en smal gren från marken. Då trodde han att jag skulle göra som Nisse brukar göra när hon jagar hästarna runt hagen. Jag skulle inte alls göra så, jag skulle bara ta upp en pinne och peta lite med. Tror jag hann få upp en ca 50 cm från marken. Då satte Snobben av och sprang runt i hagen där det var bart. Han försökte få med sig Dimma oxå. Men hon bara kollade på honom som om han var knäpp. Tror han sprang tre varv, helt för sig själv. Jag och Dimma bara stod och tittade. Men han var så söt alltså!

Sen kom Petter och Nalle upp oxå. Nalle är så söt och så mjuk och så go och så feg. Nädå, så feg var han väl inte. Jag och Petter var ute med honom och det gillade han. Men så fort Petter gick iväg så skrek han och skulle springa efter. Det ändå som hjälpte var då om jag tog upp honom i famnen. Då blev han lugn och ville kolla på fåglarna. Det är så kul att se hur Petter är hans stora trygghet. Han vet allt att han tillhör Petter och Anette. Ska lägga in bilder sen på honom. Kameran ligger i bilen i garaget och jag orkar inte hämta den nu.

Inga kommentarer: