måndag 20 november 2006

Läget i min kära trea idag

Nu har jag skjutsat Evelin till bussen och Lovisa till skolan. Evelin var glad och pigg i morse. Hon gillar verkligen måndagmorgon då hon får åka till sin kära Höghammarskola i Bollnäs. I helgen hade hon med en DVD som dom hade gjort. Först var det en Talkshow, den hette "Himsalabim" Där hade Evelin gjort en helt egen reklamfilm. Jättebra! Efter talkshowen var det två skräckfilmer, en var en komedi och en var läskig. Den var så läskig så Lovisa blev rädd Haha!

Lovisa hade väldigt ont i sitt finger idag. Skitont. Det dunkade och hon fick lov att hålla i fingret för att det inte skulle dunka. Så vi lindade, fast jag tror inte vi fick det. Hon skulle ju rör på fingret så mycket som möjligt. Men vad ska man göra när det hjälper att linda. Hon tog även en tablett och så tog hon med sig än. Lovisa är ju som Evelin och min pappa. Man tar inte tabletter om man inte håller på att dö.

Själv har jag pratat lite med fönsterbytarna. Dom ska byta ut alla utsidan på alla fönster i hela huset. Det blir ju lite problematiskt hos oss eftersom vi har Åke och Gnistra och Spraka. Trodde att Åke's utebur skulle gå in i Linus rum men den var för bred, ca ½ cm. Så jävla irritersamt! Men jag får väl lägga Gnistra och Spraka i en plastlåda och Åke i nåt annat. Han sover ju så han är det inte så nog med, bara det är mörkt och inte för varmt eller kallt så är han nöjd. Hoppas jag iallafall!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Skulle du inte lägga dom i bh,n? Haha!!!