fredag 10 november 2006

Oj, fan är jag så gammal...

går var det in en tjej som har en dotter på 5 månader. Det är deras första barn. Hon frågade mig hur jag hade gjort med mina när dom var små. När dom började käka gröt och sånt. Jag talade om det men så kom jag på att det var 17 och 14 år sen mina ungar var små. Det är väldigt längesen faktiskt. Kom på att reglerna nu för matning och sånt nog är totalt annat än på min tid(Haha!!) Sånt ändras ju faktiskt hela tiden. Och ingen av mina ungar har följt reglerna.

Evelin tex, hon åt bara burkmat. Vägrade käka hemmalagad och om hon ändå fick hemlagad så blev hon hård i magen.

Lovisa vägrade käka burkmat. Hemmalagad mat skulle hon ha och havregrynsgröt i stora lass. Och som hon dessutom skulle äta själv. Hon åt själv från 5 månaders ålder, med fingrar och sked. När hon började hos dagmamman hade hon aldrig sett en så liten unge käka så fint nånsin.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

ja malin, du e gammal ;oP
men ja tycker om dig iaf.. puss
å man håller sig ung genom att jaga lammkött ;o) hahaha

jag hade lika me mina ungar oxå, Linus käka burk, Simon vägra..

Anonym sa...

Kommer du ihåg din lillastster och hennes jäkla potatis och rotfruktsgratäng? Du åt nog spagetti och bacon som nyfödd tror jag. Haha. Ungefär som Olle käkade blodpudding. Och bruna böner som var så hårdsmält att han alltid kräktes upp dom. Men äta dom skulle han. Puss!