torsdag 16 november 2006

Lyxfällan

Jag kollade på tv3's "Lyxfällan". Jag har inte sett det förut och jag blev väldigt fundersam hur folk kan leva. Men man mår nog väldigt dåligt om man lyckas göra slut på 25.000(?) kronor varje månad och ändå får lov att lån upp varje månad oxå. Den här människan tjänade alltså väldigt mycket pengar.

Hon var ensamstående med två småbarn och dom handlade mat för 6.000 kronor plus att hon käkade på krogen för ca 4.000:- oxå. När jag var som fattigast så köpte vi mat och tvål och shampo och tvättmedel och diskmedel och allt sånt för 1.800 kronor. Det var hårt som fan då men det gick och vi kunde unna oss godis och sånt oxå.

Fick ont i magen för jag tyckte så synd om henne, även om det är hennes egna fel. Men jag tror att det är för man mår dåligt som man lyckas bli så. Hon öppnade ju inte ens sin post.

Jag kommer inte att kunna kolla på det där programet igen.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

tycker d e ganska intressant kolla på d programmet, men jag får lite lätt psykbryt över hur d kan slösa pengar eg.. helt sjukt!!

LiNdA sa...

hmm.. tur du såg mig från långt håll i morse, för synvilla var det.. hahaha..
puss