måndag 20 november 2006

Tjejsnack v.47

Barndom

· Hur såg du ut när du var liten? (Lägg gärna in foto)



· Vad var din favorit lek/leksak?
Det var nog Simba som jag vann på Liseberg. Ett lejon som är väl använt.

· Vem var din/dina bästa kompis/kompisar?
Thomas Larsson som var vår granne på Anemonstigen(självklart bodde vi inte på Vallmostigen, puss mamma!) i Märsta.

· Berätta om nåt speciellt barndomsbus eller barndomsminne du gjorde som liten!
Jag och någon mera, tror det var Åsa eller Thomas, skulle gå och köpa cigaretter och en tidning till mamma på Texaco. Men dom hade inte den tidningen mamma skulle ha på Texaco så vi gick till Sätuna matmarknad istället. Där hade dom inte heller den, eller om vi inte ville att dom skulle ha den. Så vi köpte cigaretter till mamma och godis till oss. Sen satte vi oss bakom Texaco och åt upp det. Jag fick ont i magen när vi käkade det för jag kände att mamma inte skulle bli glad. Mamma hittade oss när vi satt där och vräkte i oss godiset och jävlar va arg hon var Haha! Hon var röksugen som fan!

· Hur mycket vägde du och hur lång var du när du föddes?
Jag vägde nog runt 3 kilo tror jag och var väl runt 50 cm. Ett riktigt A-barn haha!

Veckans frågor kommer från Sandi.

3 kommentarer:

nisse sa...

Haha, du såg ut som det perfekta lilla barnet och så kollar man på mig.

Mamma arg? Näää... inte min lilla mamma inte. :P

Kanelbullen sa...

På den tiden kunde din lilla rara mamma bli arg. Det var när jag var slav under laste. Sen slutade jag med ciggen och då blev jag snäll. Puss

Kanelbullen sa...

Visst bodde vi väl på Anemonstigen?!