fredag 10 november 2006

Just nu

Vaknade i morse runt halv fyra av att min dörr stängdes igen. Men ändå var det mörkt i hallen. Lovisa är ju rätt mörkrädd vissa perioder så jag blev väldigt fundersam och faktiskt lite rädd. Så jag ropade hallå men fick inget svar. Då gick jag upp. När jag satte ner fötterna så tänkte jag hur knäpp jag var som faktiskt bara gick upp utan vidare. Men jag öppnade dörren och det var mörkt i hela lägenheten. Ropade hallå igen och Lovisa svarade att hon inte kunde sova. Jag gick dit och hon sa att hon stängt dörren för att inte väcka mig. Snällt av henne. Det var inte så längesen som hon alltid kom in och väckte mig när hon vaknade på nätterna.

Jag somnade om snabbt och var jättetrött när larmet gick på mobilen. Skickade som vanligt två sms till Lovisa om att det var dax att gå upp. Hon hade vaknat av sitt larm i morse, korsen dansar på taken. Läste Moratidningen som vanligt till frukost. Orsaborna måste ha haft skrivarstuga eller nåt för det var rätt många insändare om olika saker i Orsa. Vi prövade det där nya brödet "Javisst" men det var då inte alls javisst för mig och Lovisa. Vi tuggade och tuggade och tuggade. Det tog lixom aldrig slut. Och vi som gillar grova bröd annars. Så det kommer vi inte köpa fler gånger.

Evelin ringde runt åtta och frågade om jag kunde ringa till Maria på Bergsveden för Evelin visste inte om hon hade lagt sin nyckel där den skulle vara. Dom lämnar ju in nyckeln varje fredag. Det är väl för att ingen ska åka dit och ha party på helgerna. Längtar faktiskt efter Linus. Hon var ju hemma hela förra veckan och nu känns som det var längesen hon var hemma, fast det bara gått 5 dagar. Ska bli skönt att få hem henne.

Lovisa har sett fram mot helgen för att då skulle alla till Leif. Men nu var det stängt där för dom hade hittat mögel. Hoppas dom fixar till det snabbt för nu är det kallt på kvällarna och Natta's föräldrar kanske inte vill ha hela huset fullt med ungar hela helgen. Dom får ju vara här så mycket dom vill och säkert hemma hos Jocke oxå men det är lixom hos Natta dom vill vara. Och det känns helt okej. Natta's föräldrar är bra och skulle aldrig tillåta att dom höll på med några konstigheter.

Själv håller jag på att dricka kaffe just nu. Sen ska jag åka och handla så jag slipper det ikväll. Vi ska käka tacos och då är det bättre att Linus fixar till det innan jag slutar. Hon vill ju kolla på Idol. Fast mest är det väl Johan hon kollar på tror jag. Själv ska jag kolla på Marcus. Jag brukar sitta vid datorn när det är Idol eftersom det inte är mitt favoritprogram men ikväll så käkar vi ju då. Jag ska även hänga upp en tvätt och så ska jag bädda rent i min säng. Det är så skönt när det är renbäddat. Fredagar är min byta-rent-dag. Jag ska nog försöka dammsuga oxå. Och så ska jag ta en koll på Åke.

Åke ja, han dvalar nu och jag längtar så efter honom. Han har sovit i ca 13 dagar nu. Jag har kollat till honom två gånger för att se så han inte dött. Dom gångerna har han kollat upp på mig och sett ut precis som Lovisa gjorde när hon var bebis, typ "Va fan, vill du, låt mig sova mera".

1 kommentar:

LiNdA sa...

hmm.. nästan så ja önskar ja var en Ödla, tänk å kunna få dvala sig igenom hösten.. :o) haha