torsdag 23 november 2006

Just nu

Evelin är ute på tjejdag i Bollnäs idag. Dom skulle käka nåt gott och sen gå och kolla på julklappar. Alla tjejer på Media var det tydligen som skulle göra det. Vilken skola va?! Tjejdag med lunch och shopping! Jag blir så lycklig och varm på hjärtat när jag tänker på det. Så jag är så lycklig för min älskade unges skull!

Lovisa skickade nyss sms och höll mig på sträckbänken ett bra tag. Vi pluggade biologi som galningar i förrgår. Prov igår och så skickade hon ett sms där hon skrev att dom fått tillbaka provet idag. Sen skrev hon inget mera. Och efter flera sms så kom äntligen resultatet. Idag ska hon ha Kemiprov. Emelie och Lovisa pluggade över telefon med varandra. Så nu hoppas jag att det oxå går bra. I morgon är det prov på 1:a världskriget. Det är svårare för dom får inte ens låna hem boken! Bara kopior som vi inte fattar mycket av. Och dessutom så jobbar jag i kväll så hon får lov att fixa det själv. Inte bra. Men hon får göra sitt bästa. Och biologin gick ju bra!

Lovisa var rätt knäckt igår. Det var jobbigt för henne att höra det hon fick höra. Vi pratade en del och så pratade hon och Emelie rätt mycket. Emelie var oxå rätt knäckt.Men jag fattar att hon tycker att livet är orättvist. Jobbigt när någon som lixom jämt funnits är så svårt sjuk. Skrev ett sms till Evelin och berättade igår. Hon tog det bättre, jag visst det annars hade jag aldrig berättat det över ett sms. Evelin är realist och tänker mera hur dom andra som är nära människan mår.

Fönstergrabbarna var här i förrgår och fixade. Inte alltid man har 5 olika karlar springades i lägenheten. En av dom hade jag gärna kunnat kidnappat. Låst in honom i mitt rum och slänga in lite mat lite då och då Haha! Faaast, han tyckte ju iof att Gnistra var äcklig...Han gillade tom syrsorna bättre. Tur att han inte såg Åke och sa att han var äcklig för då hade jag trampat honom på lilltån. En fönstergubbe såg Åke och han nästan skrek"Vilken bamsing".

Till helgen har Åke sovit i 4 veckor. Åh, va jag saknar honom. Funderar tillochmed på att skatta en liten katt för att han är så tråkig. Sen när Åke vaknar så skulle han ju kunna få den lilla katten till leksak Haha! Nä, nu var jag grym mot lilla katten. Får nog allt stå ut tills min älskling vaknar igen...

3 kommentarer:

nisse sa...

Ja vilken tur att lilla Linus fick komma upp till Bollnäs. :)

Kanelbullen sa...

Ja det är det bästa som hänt sen Eldkvarn brann. Och det är längesen det! Ja du skulle ha kidnappat honom. Du kunde haft honom i kaninbur och matat honom med maskrosblad. Är du säker på att han inte hette "farbror Gustavsson" Puss min unge!

Anonym sa...

Om vi skaffar katt får du inte vara kattvakt... Vi som trodde på dig :-)