fredag 3 april 2009

Vilken kväll...

Efter att ha haft en väldigt sömnlös natt, tror jag sov 2-3 timmar högst. Och sen veterinärbesök, så var jag rätt så trött och slut på jobbet. En rar tant som handlade på slutet av kvällen sa att hon tyckte att det var dags för mig att åka hem och sova, för jag rörde till så mycket och sullade så. Men jobbpasset var helt okej idag. Mycket roligt som hände. Kommer dock inte ihåg allt nu synd nog. Men jag skrattade länge åt ungen, på 4-5 år, som sprang ner till slutet av kassan och upp på packplattan och kollade ner bland sin mammas varor och skrek högt."Harru köpt ÖL?". Lät ungefär som att mamman köpt minst 10 st 6-pack, men det var två stycken enkla öl. Jag skrattade och mamman tyckte det var pinsamt. Och då säger ungen:"Två öl, en åt oss var"

Sen så hade jag en tant som precis skulle betala sina varor. Då råkar en flaska med PepsiMaxi falla och träffar oturligt nog en kant och det sprutar ut dricka ur ett hål i flaskan. Jag får tag på flaskan och trycker till hålet med fingret. Jag kan nu inte släppa flaskan för då börjar det spruta igen. Jag får tag på en kasse med andra handen men inser att jag inte får ner flaskan där utan att flytta på fingret. Tanten som skulle betala är mycket irriterad, jag kan inte sluta skratta och kunderna som skulle köpa Pepsin ber om ursäkt för att dom tagit en flaska med dricka. Barbor ropar på Linda att hon ska komma ner och hjälpa mig. Tanten är nu jättearg på mig. Men jag kan faktiskt inte släppa flaskan och jag känner att det är skitsvårt att hålla tätt med ett finger för trycket i flaskan, så jag får lov att ha båda mina pekfingrar över hålet. Linda byter av mig och tanten ger mig en ond blick. Jag går in i fikarummet med flaskan och skrattar hysteriskt.

Det är även in en kille som jobbar på akuten. När han ska gå vänder han sig om och frågar om jag slutat att slå mitt barn. För dom undrade på hans jobb var Lovisa tagit vägen för nu var det ju nästan flera månader sen hon var in med nåt stukat eller nåt annat som måste röntgas Haha!

1 kommentar:

LiNdA sa...

dina små pingvinArmar var också väldigt roligt, haha