torsdag 16 april 2009

Dagen

Efter en natt till med lite sömn så åkte jag och jobbade till 10.00. Dagen har gått bra men jag har varit väldigt vimsig i skallen. Märktes rätt väl flera gånger i kassan men som tur är så är mina kunder dom bästa i världen. En kille betalade glatt 89:- för påskliljor han inte köpt. Dom var tanten föres men hon hade glömt plånboken och sprang och hämtade den, vilket gjorde att dom låg kvar när jag började så in grabbens varor. Jag kom på själv när han var på väg att gå att jag gjort fel.

Nu har jag suttit och vaktat Wilma medans hon tvättat nästan hela sig. Det tog nästan en timme. Ibland kollade hon på mig och hade bak öronen och skyndade hon sig att slicka eller bita på såret. Det räckte med att jag höjde fingret så slutade hon. Ibland så kollade hon med svarta ögon på mig och hoppade ner på golvet under en stol och så började hon slicka som en tok på sitt sår. Bara för mig att kasta mig efter och slita bort huvudet. Det kliar ju ibland i hennes sår så hon skakar benet. Nu har tratten kommit på igen med mycket protester iform av morrningar och fräsningar. Men hon accepterar den mer och mer och jag tycker hon är riktigt söt i den nu.

Jag vet att det blir mycket Wilmaskriverier nu men det är ju mitt liv jag skriver om och just nu upptar en liten katt mitt liv extra mycket.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

och slänger tårta på köksbordet
och dricker vatten med hela kroppen..
moahahha
men alla har vi våra sulldagar :o)
Tack för sällskapet idag iallafall..

Svägerskan sa...

Vilken tur att du skriver om Wilma, för vi vill ju veta hur hon mår :-) Ge Wilma en puss från Nalle.