onsdag 29 april 2009

Svettigt

Ja, jag säger då det. Det är tur att ingen karl vill ha mig för han skulle garantera bryta ihop när han ser mina lösningar på saker och ting. Min älskade bokhylla håller ju på att ramla i bitar efter alla ommöbleringar som den varit med om. Nu var det verkligen kris. Men jag tog en lång elsladd och band hårt om den så den inte skulle kunna röra sidorna så mycket. Sen intalade jag mig starkt att det skulle funka. Och jag fick in den i vardagsrummet igen, hel. Nästan iallafall, ena baksidan hade lossnat men den fick jag dit igen. När jag skulle ta bort elsladden så insåg jag att den faktiskt inte alls kan ha hjälpt för den hängde helt lös. Men jag trodde ju att det skulle funka och kanske därför så fick jag in hyllan utan att den föll isär. Nu har Evelin ett större rum igen. Det är lagomt stort tills skrivbordet kommer. Då kommer det att kännas mindre igen men va fan. Hon har iallafall fått ett skrivbord som hon har velat så länge.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

att du flyttar grejer.. det är inget som förvånar mig längre :o)

Kanelbullen sa...

Inte mig heller!