onsdag 15 april 2009

Min dag typ

Wilma lyckades naturligvis slicka på sitt långa sår. Så jag fick åka till Weber och köpa en större tratt. En orange. Den funkade inte alls. Hon blev tokig. Så jag gick ut på nätet och läste och hittade en grej. Det såg ut typ som en sån där sovkrage som man får på flygplan. Ringde till Djurmagazinet i Mora och dom hade det. Tog med mig Lovisa och Karolina och Marcus in dit. Kom hem och satte på Wilma den. Hon tyckte den var jätteskön och sov så gott med den. Dessutom tyckte hon att den var jättebra för hon kunde ju även slicka sitt sår!

Nu har jag klippt och tejpat och fixat och satt på en bit till på hennes första tratt. Det funkar bättre. Nu får hon ha den, hon kommer ju inte åt sitt sår och hon tycker att den är rätt så okej iallafall.

Min dag har alltså gått åt till att passa på Wilma och fixa och greja. Just ju, har ju även varit till tandläkaren, ett besökt på typ en kvart som dessutom var gratis.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

oj vad du fixar och donar, men det verkar gå bra för Wilma iallafall.

skönt att tandläkaren kosta gratis..
har de satt in nytt tillfälligt eller vad gjorde de?

LiNdA sa...

Det hade jag faktiskt ingen aning om att man kunde göra ens..
men är ju väldigt skönt att ha innestånde om de skulle hända något.
bra du fick täcka för ditt hål.. när ska de fixa iordning det på riktigt då?
har nog frågat förut.. men du vet minnet