fredag 24 april 2009

Så trötter

Efter jobbet så åkte Evelin och jag hem och så stoppade vi in Wilma i transportbur och så åkte vi vill veterinären. Wilma vrålade som en tok och tyckte att livet var en pest och pina. Hos veterinären så var det två stora settervalpar. Det gillade Wilma däremot, från att ha suttit och tryckt långt bak i transportburen så kom hon direkt fram till gallret när hunden kom nära. Hon gillar verkligen hundar. Tyvärr så var hunden totalt ointresserad av Wilma. När hundarna var klara så var det Wilmas tur. Jag fick sitta med henne i famnen medans Weber klippte bort stygnen. Gick på mindre än 3 minuter tror jag.

När vi kom hem så rusade Wilma till balkongdörren och ville ut. Det har hon inte velat sen hon opererade sig. Så vi släppte ut henne och hon blev överlycklig. Rullade runt på balkonggolvet och korrade. Nu mera än 3 timmar senare så har hon lagt sig på sin fotpall och sover som en liten gris. Hon har ju inte kunnat ligga på den förut när hon haft sin jävla tratt. Nu är det 4,5 veckor kvar tills den kommer på igen...

Min bästa bästa Lovisa har kanske fixat en av delgrejerna på nationellamatteprovet!!! Lovisa var först in på jobbet och sa det och sen var Pettsson var in och handlade och berättade det för mig. Eller ha sa att han tyckte att det såg ut som att det gått bra. Åh, va bäst hon är mitt lilla barn!

Inga kommentarer: