måndag 27 april 2009

Tänk att vissa människor tycker man bara om...

En av dom sk värstingarna var in idag med en personal på boendet. Han berättade för personalen att han hade skänkt 3:50 till Röda Korset förut en dag och att en annan personal sagt att han ärligt blev väldigt stolt över honom då. Personalen idag sa att det faktiskt var väldigt snällt av honom och att han förstod att den andra personalen hade blivit stolt. Grabben höjde sig till skyarna över sina 3:50 som han skänkt bort. Tillslut så började vi skratta, alla tre. Och så sa jag att jag faktiskt kände mig stolt som fått grabben att alltid packa påsen när dom handlar. För längesen så sa jag åt honom på skämt att man faktiskt får packa medans den man handlar med betalar. Han ville verkligen inte det men han gjorde det ändå medans han muttrade. Nån dag senare så var dom in och handlade igen och då tittade jag bara på honom och då suckade han och men packade. Han kom ihåg det sa han, att han tyckte jag var jobbig då. Och så log han och sa att han inte vågade annat än att packa då. Personalen som var med skrattade högt. Det är faktiskt kul att se hur grabben går framåt hela tiden. Från att knappt kunnat titta på en, så kan han nu le och kolla en i ögonen.

Inga kommentarer: