lördag 18 april 2009

Jag är en trött människa

Ja, vad ska jag skriva. Händer inte mycket här. Jobbade stängning igår med Linda. Alltid lika trevligt på våra stängningskvällar. Tror inte det hände nåt speciellt faktiskt. Inte vad jag kan komma på nu iallafall. Hemma går tiden mest åt att passa så inte Wilma slickar på sitt sår. Tratten åker ju av när jag är hemma. Igår stack hon dock iväg flera gånger för att försöka komma åt såret ändå. Slutade med slagsmål på golvet i hallen. Hon morrade och fräste och jag höll i. Men hon är väldigt snäll ändå, två små rivsår har jag fått dom här dagarna bara. Hela dagen igår när jag jobbade hade hon tratten på. Hela dagen så låg hon i hallen och tyckte livet var en strid. Hade nån djurskyddsmänniska kommit hade dom tagit henne direkt. Trodde aldrig att en katt skulle kunna se så otroligt eländig och deprimerad ut. Läste sen att biverkningar på hennes medicin var bla håglöshet.

Men efter fjäsk med Sheba och klappningar så tvättade hon hela sig när Evelin och jag kollade på tv. Och sen somnade hon som en gris i min säng, med tratten. Nu ligger hon i min säng och sover. Det skulle jag också vilja göra men jag vågar inte somna om, ifall hon vaknar. Hon har ingen tratt för hon har fått mat och gjort en morgontvätt. Är rätt så kul när hon vill tvätta sig på det dom har rakat. Hon tittar på mig, undviker ögonkontakt och så har hon bak öronen och så skyndar hon sig att slicka. Nu räcker det med att jag säger åt henne så slutar hon.

Inga kommentarer: