onsdag 10 juni 2009

Japps

Dagen igår var verkligen jättebra och vi hade så himlans kul! Mycket skratt blev det. Ångrar inte nåt alls att vi åkte upp och hälsade på Ester och det var så kul att mamma följde med också. Men hon hade ont när vi sprang igenom köpcentret och ikea. Vill faktiskt köra runt henne i en rullstol men hon vägrade. På ikea hittade jag skitfina tallrikar för 12 kr styck, så vi köpte 10 stycken. Sen när vi betalade så kostade dom visst bara 7 kr styck. En brandsläckare köpte jag också. Man vet aldrig när man kan få användning för en sån. Sen blev det lite mera småprylar.

Esters nuvarande matte, Marie, var väldigt trevlig och väldigt vanlig. Hundarna var jättegulliga och mamma Pia och mormor Alice var lugna och trevliga och väldigt lydiga. Pappan var visst lika dan. Det känns jättebra. Ester var minst av båda kullarna men tjockast tror jag. Så söt. Hon älskade Lovisa direkt. Upp i ansiktet och överöste henne med pussar. Det kändes så rätt och Lovisa sken som en sol där hon lekte med sin lilla hund.

Så vägen upp så var det nya hastighetsskyltar. Så jag körde både 50 och 60 och 70 och 80 och 90 och 100 och 110. Men va svårt det var att hålla 80 och 60. Helt sjukt. Sen var det kameror hela vägen. Supertätt ibland. På vägen hem så hade jag solen i ögonen och såg inget alls nästan. Så jag missade hastighetsskyltar och jag såg knappt hur fort jag körde. Nu hoppas jag att ingen kamera har sett mig. I så fall så kommer det en fin lapp med böter. Hem till Olle. Vet att jag råkade köra 70 på en 50 väg....

Nu har jag beställt tid till Wilma på Djursjukhuset för borttagning av spiken. Det blir sövning och tratt... Bajs bajs bajs. Tratt och en hundvalp. Stackars lilla Wilma! Men sen är det klart. Sen ska hon aldrig någonsin behöva ha tratt hoppas jag.

Inga kommentarer: