söndag 7 juni 2009

Lite av varje

Idag har jag tonat håret. Tänkte att jag skulle vara lite fin när Evelin och jag gick och röstade. Jag anser ju att det är väldigt stort det här att vi får rösta faktiskt. Vi i Sverige har rätten att välja vilka vi anser ska föra våran talan. Så är det tyvärr inte i alla länder. Folk klagar så mycket på hur Sverige och resten av världen ser ut idag men sen när det är dags att rösta så finns det väldigt många soffliggare. Dom säger att det inte är någon idé och så. Klart att det är idé att rösta. Och om ni tycker att det är fel folk som är politiker så bli politiker själva då. Och då skulle ni slippa vara avundsjuka på alla pengarna dom tjänar. Va för farao glad att det finns människor som ställer upp och blir politiker när så otroligt många klagar på deras arbete.

Efter vi gjort våran plikt som medborgare så åkte vi till Noret och kollade i affärer. Hittade världens sötaste gris till Ester som jag bara fick lov att köpa. Och sen tycker jag att leksakerna som ser ut som döda hönor är så roliga. Så hon fick en sån också. När vi kom hem så lagade Evelin mat. Fläsk och potatis och löksås. Så himlans otroligt gott!

Sen skrev jag till T.Nääs och frågade om han skulle köra Lovisas taxi till Gröna Lund på fredag. Han visste inget om det. Så jag talade om att Lovisa önskade att han skulle köra för att han var så bra förra året. Han tyckte att vi skulle tala om hennes önskemål till taxi för han tog gärna på sig den turen för han var ändå ledig. Så jag sa att Lovisa skulle ringa till taxi morgon och tala om det för dom. Men för nån timme sen så fick jag ett mail av T.Nääs att allt var fixat. Lovisa blev skitglad. Kan ju hända att hon får åka själv hem för Karro ska vara kvar i Stockholm och någon annan verkar inte vilja åka med henne i lilla taxin. Det är ju lite förstålig för det är säkert mycket roligare att åka med dom stora bussarna ner. Det är ju så att hela Orsaskolan åker ner till Gröna Lund på avslutningen. 300 kr kostar det och då ingår det mesta. Lovisa kan ju inte åka med dom stora bussarna eftersom hon är så allergiskt mot jordnötter. Att förbjuda jordnötter på stora bussarna går tydligen inte. Så hon har i 4 år haft en egen taxi. Det är skitbra tycker jag att Orsaskolan ställer upp med det. Lovisa säger att dom har ju inget val, men jag tycker ändå att det är bra faktiskt.

Nu ska jag snart gå och sova. Är så himlans skittrött men jag har semester till och med fredag och ska bara ligga och lata mig hela dagen i morgon. Ska bli så skönt så skönt!

Inga kommentarer: