torsdag 11 juni 2009

Puckokatten


Två lådor med kattsand. En låda är från Ikea eller Clas Ohlson eller ÖoB, väldigt billig. Den andra är från Djurmagazinet, väldigt dyr och har ett tak man kan sätta på så den blir som en koja. Den billiga inhandlades bara för att Wilma föredrar att stå och kissa. Den dyra köptes för att jag trodde hon skulle växa ifrån det och för att den var så smart med tak. Den dyra har vi i lagt undan i förrådet. Jättebra att ha när Wilma opererade sig. Låga kanter och stor låda. Det tyckte Wilma också. Första gången hon opererade sig. Andra gången så föredrog hon att krånga sig ner med tratt och ont ben i den billiga lådan. Den dyra lådan har stått så gott som orörd medans hon har kissat och kissat och bajsat och bajsat i den billiga.

Eftersom den dyra stått orörd så fick jag lov att göra ett test. Jag struntade i att göra rent billiga lådan. Wilma hatar när det är det minsta skitigt. Jag har aldrig varit med om en katt som är mer noga än henne. Troligtvis är det därför hon har föredragit att göra sina behov ute förut. Den billiga lådan luktade inte gott nu dom sista två dagarna. Men trots det så har hon föredragit den lådan. Mysko tycker jag. Nu har jag gjort rent den och bytt sand. Den dyra lådan ska ner i förrådet igen. Jag låter sanden vara i eftersom den ska tas fram igen när hon ska bli Katten-
MedTratten om några veckor. Sen ska den aldrig mera tas fram hoppas jag.

Inga kommentarer: