onsdag 3 juni 2009

Ja, jag är ju halv

När Lovisa och jag går ut så är det två gubbar utanför. Det är dom som ska blästra våra balkonger. Jag säger "Hej hej" och den ena gubben säger "Ni är väl glada nu som ska få såna fina balkonger" Jag svarar "I september, ja" och gubben säger:"Hör jag älvdalska?" Och börjar prata älvdalska med mig. Bryter jag på älvdalska? Tycker ni andra det? För själv hade jag då ingen aning alls om det. Lovisa kan slänga in älvdalskdialekt ibland vet jag men trodde inte att jag själv gjorde det faktiskt...

3 kommentarer:

LiNdA sa...

Det tycker inte jag.. men jag är van att höra dig så..

Kanelbullen sa...

ju ed eres sagt wer du i frå. Eld wer du ir om lov å sundagur.
men vad jag kan, tror jag.

Puss!

Karolina sa...

Aldrig hört dig prata älvdalska seriöst! När blir det tacopaj då? Puss