lördag 27 juni 2009

Känsliga läsare varnas

På dåligt humör så går jag in i mitt rum.
"Fan Lovisa, nu har din hund bajsat på mitt golv! Det var ju det jag sa att hon var bajsnödig. Fan, dig"
"Va, jag var ju ut med henne precis"
"Nån har ju trampat i det också!"
"Inte jag iallfall"
"Men fan, det är ju jag och på mina byxor är det också"

Jag undrar bara när jag trampat i det och när hon bajsat för det hade torkat lite under min fot. Lovisa skrattade så hon låg på golvet(hoppas jag inte hade gått där bara hahahah!). Ester var överlycklig och bet Lovisa glatt i öronen. Själv stod jag i badrummet och asgarvade och tillslut så kissade jag på mig. Tur att jag stod i duschen då iallafall, fast jag hade inte hunnit ha på vattnet.

Jag hade precis torkat golvet i lägenheten, men det fick jag göra om eftersom jag inte har nån aning om när jag klev i bajset.

Bajs.

Inte ett dugg skämdes hon, det lilla aset.

Tänk att det är räckte för att få mig på bra humör igen. Att Lovisa missat att Ester var bajsnödig var för att hon är rätt så svår att läsa av nu. Förut luktade hon ju runt i lägenheten när hon var kiss- eller bajsnödig. Nu gör hon det mest hela tiden. Mycket goda lukter och små smulor att käka upp och hon spårar Wilma lite då och då.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Lilla, lilla bajsester