söndag 21 juni 2009

Ester och Wilma


Vaknade lite före 7 och klädde på mig lite snabbt och sen kollade jag in till Lovisa och Ester. Ester vaknade direkt och då gick vi ut. Sen lekte vi både inne och ute och så käkade hon. Efter maten gick vi ut igen och då var hon så trött. Lät som ett marsvin och ville bli buren så fort hon kissat. Så det vara bara att bära in henne till Lovisa när vi kom in och som somnade hon som en gris, blöt och sandig Haha!



Wilma blir mer och mer intresserad av Ester, fast hon är svartsjuk också. Igår när Ester fick a-fil med lite olja i så gick Wilma direkt dit och slickade upp massor. Wilma har aldrig gillat sånt förut. Fil tycker hon är äckligt och olja tycker hon är slemmigt. Men nu gick det att klämma i sig. Sen kommer hon direkt när man leker med Ester och kan se irriterad ut när Ester springer efter bollar och sånt. Wilma ser ut att tycka att Ester är en fjant. Men hon ska vara med, där Ester är. Hon gillar att ligga på köksbordet och kolla på Ester. Hon går gärna fram och luktar på Ester när hon ligger och sovet. Jag kan ha Ester i famnen när jag bär upp Wilma på nån byrå eller nåt. Men i morse så moffade och morrade Ester åt Wilma. Wilma morrade tillbaka. Sen gick hon och la sig på hallgolvet och sträckte ut så allt hon kunde. Precis som att hon skulle visa att hon inte brydde sig i Ester. Hur som helst så känns det som att allt kommer funka jättebra mellan dom lite längre fram.

Nu ska jag käka frukost.

Inga kommentarer: