onsdag 24 juni 2009

Vi är tillräckligt många hos oss ändå


Det har varit några getingar som kommit in genom mitt sovrumsvädringsfönster. Inget konstigt med det. Men i natt så var det oftare. Jag gick upp och kollade och såg att getingen flög in under Wilmas klätterbokhylla. Och där så höll den på att bygga ett bo! Jag tog bort det lilla som den hade fixat. Kände mig skittaskig faktiskt. Och så dödade jag getingen. Ja, jag vet. Jag skäms men vad skulle jag göra? Jag som tillochmed släpper ut flugor(fast inte på jobbet, där är jag en brutal flugmördare). Sen har det varit in några till getingar och kollat. Nu har jag haft Listerin på en tuss och duttat där dom ville ha boet och så har jag lagt en tuss som luktar Listerin. Och så har jag spejat hårsprej som en tok runt fönstret. Hoppas det skrämmer iväg dom.

1 kommentar:

min pappa handlar på ICA sa...

Uuuuusch och fy va´äckligt. Hade det varit hemma hos mig hade jag typ dött. Det är min stora skräck, getingar alltså...
Tur att det inte finns några getingar i Våmhus ;-)