onsdag 17 juni 2009

Dagen i korthet

Vilken dag. Upp tidigt för att hinna duscha och åka till Mora och vara på besiktningen kl 7. Ungarna gick också upp och följde med. Åkte in i hallen och besiktningsgubben kollade länkarmen. Skitfin sa han. Men så kollade han stoppljuset. Inte alls lika fint. Bajs. Fick åka iväg och fixa det sa han. Så vi åkte till Statoil och köpte en ny lampa. Men sen fick jag inte dit hållaren igen. Ringde till Olle som jobbade och åkte till Wibe. Olle fick lov att jävlas ett bra tag innan lampan ville lysa. Det var inte bara att byta lampa heller som vi trodde. Han fick även lov att fila lite. Och eftersom jag nuförtiden har en handväska så hade jag en nagelfil i den. Ska jag nu får lov att pinas med väska så ska jag fan ha allt i den. Sen bort och visa upp bilen. Sen raka vägen upp til Älvdalen och käka frukost. Drack lite kaffe och också och lekte med Sälma som inte fattade va vi gjorde där uppe före 9 på morgonen. Sen hem till Orsa och handla allt för resan i morgon och till midsommar. Hem och städa och fixa. Och så åka till jobbet.

På jobbet var det fullös tills klockan var runt halv 7 då Mladen skulle gå hem. Då var det rätt så lugnt. Så Gunella och jag var säkra på att det skulle gå så bra så med oss två bra. Jomenvisst. Det strömmade in en massa folk. En del skulle ha paket. En del skulle ha snus. Det krånglade i pantrummet. Sista gången som Gunella stack ut i pantrummet så blev min kö så lång så den räckte till charken nästan. Och så förblev den. Tillslut kände jag att jag fick lov att ropa på Gunella. Men hon hade glömt sin walkie vid kassa 1. Så jag fick lov att skicka ut en kund som sa till henne att hon fick lov att skynda sig. Nu skyndade hon sig redan i och för sig. Men vilka otroliga kunder vi hade inne i affären alltså. Inte en enda klagade, ingen suckade, alla var hur glada som helst och på superbra humör. Ibland bara älskar jag mina kunder!

När jag kom hem så duschade jag och nu har jag käkat och nu så ska jag lägga mig. I morgon går vi upp vid kl 4, så vi kommer iväg runt kl 5. Det verkar tyvärr som att några i huset har party eller nåt på G. Dom skrattar och låter och det verkar som att dom klättrar på byggställningen. Jaja, får väl sätta i örproppar, om jag hittar dom bara...

Gonatt!

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hade du inga i handväskan?

Karolina sa...

hahaha

Fredrik Eriksson sa...

En smått skräckinjagande händelse fick jag va med om när jag var i pantrummet på ICA Ekängen. Skrev en bloggpost om det här: http://www.fredrik-eriksson.se/blandat/i-pantrummet-pa-ica-kvantum-ekangen/