torsdag 17 januari 2008

Fan, är det mandelmassa i det här?

Finns så många rara kunder alltså. Idag var det in en karl som jag tydligen råkat gjort ett felslag åt. För flera veckor sen. Men han hade inte sett mig nåt och han ville inte säga till nån annan att jag gjort fel. Det var bara ett dubbel inslag på typ 15 kronor, inget stort fel. Det känns faktiskt väldigt bra när folk är så där gulliga. Det är inte första gången det händer att kunder gör så. Tanterna är ofta rara med att se till att säga till mig om jag gjort nåt fel slag och ingen annan. Sen fick jag höra av en annan kund att hon blev jätteglad över att jag fått vikariat. Hon ville ha mig kvar på ica. Då blev jag oxå jätteglad.

Annars har dagen varit väldigt seg och lång på jobbet. Det var ju min sjunde dag på raken idag och att då jobba 8 timmar gör att iallafall jag blir väldigt blåst i mitt huvud. Så jag har gjort en hel massa konstiga saker men det har fixat sig ändå. Tålmodiga kunder är bra när man är så här. Käkade ett chokladwienerbröd på jobbet oxå. Det var jättegott tills jag kände att det faktiskt smakade mandelmassa oxå och inte bara gott. Det var ju tur i och för sig för jag kommer aldrig i livet käka ett sånt igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tålmodiga rara kassörskor är oxå bra att ha! Grattis till vikariatet!