tisdag 22 januari 2008

Va arg jag hade varit om nån av mina ungar hade gjort nåt sånt

Det här är ju bedrövligt och ännu mera bedrövligt är att bara en unge ringt och bett om ursäkt. Och att inte dom andra ungarnas föräldrar sett till att ungarna har ringt och sagt förlåt är oxå så sjukt.

När Lovisa var mindre så gick hon och en kompis runt bland husen på Kuruld och ringde på dörrklockorna och sen sprang dom iväg och kollade på alla som öppnade när det inte var nån vid dörren. Det var ju skitkul tyckte dom(jag tyckte oxå att det var jätteroligt när jag gjorde så när jag var liten). Men Lovisa fick dåligt samvete när det var en mamma som hade öppnat med en bebis som var full i mat. Och eftersom Lovisa måste berätta allt hon mår dåligt över för mig så sa hon det. Jag blev galen. Lovisa fick gå runt till alla och säga förlåt och sen fick hon inte kolla på Big Brother på tv. Gud, va Lovisa skämdes och va hon verkligen inte ville gå och säga förlåt. Men hon gjorde det och jag talade om för henne att jag var jättestolt över att hon gjorde det. Sen gjorde hon aldrig om det igen. Lär för 17 ungar från början att saker man gör får man stå till svars för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra inlägg, men vad betyder "en bebis som var full i mat"? Höll barnet på att äta eller vad avses?

Anonym sa...

Klart man ska be om ursäkt när man gör något dumt , särskilt när det e något sånt grovt. När jag sj blev mobbad i 7an (för 2 år sedan) av 5 tjejer så bad 1 av de om jag inte misstar mig om ursäkt via ett brev medans de andra bara skyllde ifrån sig. visst jag trodde inte ett dugg på det som stod i brevet men det var iaf något och visade att hennes föräldrar engagerade sig också /14 tjej