måndag 14 januari 2008

Varför inte tänka lite före

Förra veckan ställde jag min gamla rotting(?)fåtölj vid fönstret, då kom värmen från elementet dit och så la jag min fina filt på den. Fåtöljen är en massa år. Köpte den på den tiden då Öhlins möbler fanns här i Orsa. Flera år innan det brann där. Och fåtöljen var verkligen slut nu. Spikar har åkt ur den och rottingen(?) är torrt som 17. Wilma har nästan bott i den sen jag ställde den vid fönstret. Så idag så kom jag på när jag gick in i vardagrummet att jag faktiskt fick lov att ta ner stjärnan i fönstret. Och eftersom jag inte nådde upp så ställde jag mig på stolen. Jag hann precis tänka att det var rätt så typiskt mig att inte ta nåt bättre att stå på, så gick det hål i sitsen. Min fot och mitt ben åkte rätt igenom. Och när en stol som är byggd av en massa pinnar går sönder så blir det många trasiga pinnar. Det blir en massa vassa trasiga pinnar. Så det blev inte bara hål i sitsen utan även i mina byxor och i mig. Ett djupt rivmärke som är ca 12-15 cm har jag nu på ena vaden. Och sen en massa små rivsår oxå på båda benen. Men jag har försökt fixa till den så att Wilma iallafall kan sova på den. Men jag får nog sätta upp nån varningslapp oxå. Så ingen sätter sig i stolen. För då rasar dom nog igenom oxå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha haaaa,..... du får ursäkta men detta är så typiskt dig, mig och Farsan,.... Detta skulle nog aldrig Nisse, Morsa eller Petter göra,.... ha ha haaa,.... Jag känner precis hur det känns när stol-bottnen rämnar,... ha haa

LiNdA sa...

hahahah.. igen..
eller jag menar.. stackars dig :o)

Anonym sa...

Du är din fars dotter du! Haha!!!