söndag 28 augusti 2011

Uppskattat

Igår när vi var uppe i Älvdalen drack jag kaffe samtidigt som jag läste DD. Mitt i tidningen så är det en stor bild på min jobbarkompis Pia. Tyvärr så hittar jag inte artikeln på nätet men den handlar om henne och hennes man Tua, dom har haft hand om alla möjliga djur hemma hos sig. Men det är deras arbete med att bevara bergsuvar som dom är är "kända" för. Men dom har räddat allt från igelkottar till rådjur. Deras ena dotter kan skryta med att hon vet att hon är allergisk mot rådjur. Hur många kan det liksom? Pia är sjukskriven nu och jag saknar henne så mycket. Finaste Pia har äntligen förstått att det är viktigt att även hon mår bra och att hon ska tänka på sig själv lite. Hur som helst så läste jag artikeln och skickade sen ett sms till Pia. Tillbaka fick jag ett jättefint sms. Det är så skönt att vara uppskattad för den man är. För att jag är jag. Då är det lättare att skaka av sig elaka vibbar som vissa folk skickar till en. Lättare att strunta i folk som pratar skit, skit som dom aldrig tror ska komma fram till den det gäller. Men allt kommer fram. Det finns alltid någon som skvallrar till den det berör.

5 kommentarer:

Therese♥ sa...

Så fint inlägg!! Dock kan jag inte tänka mej att folk kan prata skit om världens bästa kassörska :)

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej Malin!

Jag lade till en html-kod som gör att det meddelandet kommmer upp!

Om du mailar mig kan du få koden, den gick inte att klistra in här!

Mvh Miriam

jordgubbarmedmjolk@yahoo.se

Hanna Hmm sa...

Hej Malin..

Tänkte kila förbi i somras och säga hej, men vägarna bar genom Falun/Borlänge som närmast...

Hoppas att sommaren varit fin för er!

Kramar, Hanna

Hanna Hmm sa...

Glömde..
http://hmmfunderar.wordpress.com/

LiNdA sa...

Rara lilla Pia!!

Ja tänk att vi ska få Bebis.. helt sjukt!
känns så overkligt, fast jag går omkring med jättemage och allt är jättenära :o)