måndag 15 augusti 2011

Min arga lilla misse

Igårkväll, eller mera natt, när Lovisa och Emil kom hem, så smet Wilma ut och försvann totalt i mörkret. Lovisa sprang in och väckte mig för att få hjälp. Jag vet att hon alltid brukar springa till tomten bredvid oss. Det är massor av träd och buskar där. Och där såg jag en mörk svans och en kropp med lite vitt. Och det var Wilma. Precis när jag skulle ta henne fick hon syn på en katt. Så hon sprang iväg och ville mörda den. Hon jagade in den under en bil och båda två skrek. När jag kom dit så skulle jag ta Wilma som var riktigt arg, alltså otroligt arg. Så när jag la handen på henne vände hon sig om för att anfalla. Men när hon såg att det var jag så fick jag lyfta upp henne. Det luktade jättemycket kattkiss där vi stod men Wilma hade inget på sig så troligtvis var det den andra katten. Sen var det bara att lyfta in henne. Det är tur att  hon är en innekatt faktiskt. Annars hade hon jagat iväg alla andra katter på området. Hon tror att det är hon som är drottningen på området, och hon verkar ju vara det också eftersom dom andra katterna flydde. Lovisa hade sett tre katter till innan jag kom ut.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Lilla Wilma!