tisdag 1 januari 2008

Hatar snuva och halsont

Jag är sjuk igen. Jag blir snart tokig. Jag som aldrig är sjuk annars, nu har jag varit sjuk sen i våras varje månad, varje vecka, varje dag. Nja, nu överdrev jag väl liite kanske. Men det känns så faktiskt! Jag har skickat iväg ett sms till Ulle för att höra om hon jobbar i morgon. Men hon lägger nog barn eller så för hon har inte svarat. Och straxt går jag och lägger mig och då stänger jag av ljudet om hon skulle svara när jag somnat. Så jag jobbar i morgon ändå. Jag har inte råd att vara hemma igen. Och jag hatar att vara sjuk! Sen har jag ju upptäckt att när jag är riktigt sjuk så tycker jag så synd om mig själv oxå. När jag har ont i mina fötter eller fingrar så klagar jag sällan, inte många som vet ens att jag brukar ha ont i dom. När jag är lite sjuk så tycker jag att det är okej ändå. Men..när jag har en ordentlig snuva och halsont och huvudvärk så tycker jag så synd om mig själv. Jättesynd om mig själv faktiskt. Så det gör jag nu, och säkert i morgon oxå. Om jag inte har sån tur att det vänder efter att jag sovit. Förhoppningsvis så sover jag hela natten. I natt har jag sovit hårt som 17 och bitit ihop tänderna så jag trodde dom skulle trilla ur när jag vaknade.

Nu när jag skrivit och läst igenom det här så funderar jag, tänk om det bara är jag som tycker att jag inte klagar förutom då jag är riktigt sjuk. Tänk om alla andra tycker att jag klagar för minsta lilla nysning och tänk om alla har fått höra hur ont jag kan ha i mina fingrar och fötter... usch!

1 kommentar:

LiNdA sa...

näe du brukar inte klaga något på hur du mår.. förutom när du ser så där eländig ut :o)