torsdag 24 januari 2008

Min lilla katt

Jag väntar på att Falu djursjukhus ska ringa mig. Dom skulle ringa upp runt 9-tiden. Wilma tvättar sig väldigt mycket i rumpan. Otroligt mycket. Sen har hon haft ett konkelbär i flera veckor på vänster sida i rumpan. Jag har försökt att tagit bort det men då har hon skakat på svansen och korrat jättemycket. Jag har trott att hon varit en liten snuskigkatt (trots kastrering) som gillade att bli petad i rumpan, så jag har slutat direkt. Hon har inte varit en snuskig liten katt. Hon har haft ont! Tur att jag inte envisats med att petat. Såg i morse när hon låg hos mig att det var en hudgrej lixom som konkelbäret satt fast i och räknade snabbt ut att det var torkat blod eller nåt sånt.

Har nu kollat runt på nätet och om jag tror rätt så har hon analsäcksinflamation. Det är så mycket som stämmer in på det. Hon är jobbigt vid bajseriet. Bajset är rätt hårt och torrt. Hon står gärna och kissar. Och hon har ofta dragit rumpan mot golvet. Det verkar inte vara nån akut inflamation i så fall. Hon luktar inte ett dugg illa i rumpan och det ska dom tydligen göra väldigt om det är akut. Får höra vad dom säger när dom ringer. Kanske räcker med penicillin eller nåt sånt. Om inte, så blir det väl en tur till Falun eller Mora nån dag nästa vecka kan jag tro.

Inga kommentarer: