tisdag 8 januari 2008

Dagen idag

I morse så skjutsade jag Evelin till hennes buss kl 06.50. Det var väldigt trögt att gå upp. Så jag la mig när jag kom hem igen och sen så sov jag och Wilma till klockan var 10 ungefär. Lovisa vaknade samtidigt som oss. Vi skruvade ihop hennes byrå och det gick jättebra. Vi jobbar bra som ett team, hon och jag. Tänker precis lika och behöver inte säga så mycket vad den andra ska göra.

Åkte och handlade och sen så kom skruvade vi isär två datorer för att göra en bra istället för två dåliga. Men vi fick inte loss dvdgrejen men som tur va så kom Olle precis så han fick hjälpa till. Jag trodde jag skulle bli galen ett tag. Men ville inte skruva och vara våldsam för mycket eftersom det var Olles dator. Men Olle fick till det. Olle hade med sig minnet som han fixat åt oss i Mora idag. Och det var bara att klämma dit. Och så funkade helt plötsligt den andra minneshållargrejen oxå. Den funkade ju inte förut utan bara pep. Och det kändes ju bra. Datorn blev mycket snabbare nu.

Så skulle vi äntligen få installera Sims2! Men nej, det krånglade oxå. Det var nån fil som det inte gick att kopieras från mediet. Ringde då till Petter som sa att det nog var skivan men sen var jag ut på Sims hemsida och det var tydligen flera som haft samma problem. Men jag får inte till det. Och nu orkar jag inte mera. Nu får jag försöka en annan dag.

Wilma har letat efter Linus flera gånger idag. Hon kollar runt och sen går hon in i Linus lilla rum och så tittar hon. Annars har hon mest lekt med sina favorit leksaker, lilla fjädern och sen pipråttan. Pipråttan är en råtta som piper om man petar till den(en sån som Nalle dränkte) Wilma ställer sig på den och stampar med baktassarna. Och så kommer hon och slänger den till oss. Samtidigt så vill hon att lilla fjädern ska vara med oxå. Hon är så söt.

Och det är tomt efter Linus. Det saknas nån lixom här hemma. Tar väl några dagar innan vi är inne i vardagen igen antar jag.

4 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Du verkar vara bra på att få saker gjorda du. Fixa datorer så där, det kan inte jag. I dag har jag suttit och kollat upp min kurslitteratur och jäklar vad det är krångligt! En del böcker ska det ju bara vara valda delar ur också, så de vill jag inte köpa utan jag planerar att låna och kopiera :)
Det känns lite krångligare nu än när jag var student som 20 åring.
Men spännande.

Anonym sa...

LIKSOM!
OCKSÅ!

Skippa Xen! :P

Puss!

Kanelbullen sa...

Jag då...som inte sett henne, eller er då, sen i julas!!!

Kram!

LiNdA sa...

inte bara min bror som hakar upp sig på stavningen..
går snabbare å skriva med X :o)