torsdag 22 februari 2007

Voxnadalen


Vi fick alltså fel på relät som driver bensinpumpen(?).
Jag visste att den låtit och luktat så jag kollade om den var trasig. Och det var den.
Här stod vi, på deras uppfart. Dom själva var nog och jobbade för det var helt mörkt i huset.


Hitåt stod vi med nosen på bilen. Bra det så vi såg lite trafik.

Det här trädet var rätt över vägen.
Jag satte mig där i den djupa snön och kissade.
Lovisa och Evelin såg en stor vit röv som var full i snö.
Jag hörde ända dit hur dom skrattade i bilen.


Evelin fryser, sen tog flickorna varsitt täcke och så tog dom av sig skorna.
Då blev dom lite varmare.


Här ville Lovisa beklaga sig för Jocke så hon skrev:"Jag fryser"
Han svarade:"Jag käkar kebab"
Sen fick hon ett sms efter en stund:
"Mamma har hyrt en film och jag ska ligga under täcket och mysa"
Haha!


Lovisa skrev lite på vindrutan.


Vi spelade även spel oxå för att fördriva tiden lite.
Pappa kom efter ca 2 timmar med ett nytt relä och jag bytte det och bilen gick igång så fint så. Men vi fortsatte inte till Bollnäs.
Vi åkte hem.


Det här är våran skyddsängel som vi har i vår bil.
Det kanske var nån mening med att vi inte skulle till Bollnäs idag.
Nu är vi alla tre helt genomfrysna och snuviga.
Nu ska vi oxå mysa under varsitt täcke.

1 kommentar:

LiNdA sa...

hahaha.. jag kan bara säga välkommen till klubben ;o)
vilket fint torsdags äventyr ni fick..