onsdag 7 februari 2007

Trötter

Började jobba klockan sju i morse. Satte klockan på sex men klart som 17 så vaknade jag halv och var så kissnödig. Så det vara bara att kliva upp. Men dagen gick snabbt idag. Det är skönt att börja sju tycker jag. Tiden går rätt snabbt och så slipper man vara kvar hela kvällen. Fick lov att åka ifrån jobbet för att skjutsa hem Lovisa från skolan. Annika tyckte att det var helt okej, som tur va.

Lovisa har knäppt kort på mig idag. Vi skrattade så vi nästan grät och Lovisa konstaterade att jag var mycket fulare på kort än i verkligheten..haha! Men det fick duga tillslut ändå...fast Petter och Olle protesterade, jag lyssnade på pappa och mamma och Lovisa :)

Linda frågade om jag skulle ha nåt från Ikea när hon ändå var där idag. Jag ville att hon skulle köpa katonger till mig. Så jag fick ett mms där Lindas polare höll upp en kartong för att checka av om det var såna jag menade. Jag satt på toa när jag såg att jag fått mms:et så jag skrattade högt för mig själv där inne.

Ja, toa ja...Igår så skulle jag och Ingalill stänga på jobbet. Klockan var runt 19-tiden och jag fick lov att gå på toa. Men det var upptaget där. Jag blev helt kall...Nettan och Mladen slutade halv sju så det borde inte vara nån på toan då. Jag gick ut på lagret men kände att jag fick lov att kolla igen. Och det var verkligen låst och så hörde jag att nån rörde sig där inne. Då gick jag in i fikarummet i mörkret för att kolla om det skulle komma ut nån. Jag hörde hur dörren öppnades och jag stod helt stilla. Då kom Nettan! Hon viskade:"Har du smygit omkring i omklädningsrummet?" Hon skulle sluta 19.15 och hon hade blivit lika rädd när hon satt på toa eftersom hon hörde när jag gick fram och tillbaka..haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig flicka! Man ska alltid lyssna på sin mamma och pappa. Puss min unge.

LiNdA sa...

jag var ju snäll som tänkte på dig iaf :o)
men sällan d kommer mess när man sitter på toa, haha..