fredag 23 februari 2007

Änglar och stålmän och pirater

En gång när Lovisa var liten så kom hon till mig och sa:
"Det är faktiskt orättvist!"
"Eh, vaddå?"
"Jag vill inte bli nån ängel när jag dör"
"Nähä, men det blir väl kul att kunna flyga med fina vingar"
"Jag skulle hellre vilja vara pojke när jag dör"
"Ja, men dom blir ju oxå änglar"
"Va?! Blir inte dom stålmän?"

Hon trodde att alla flickor blev änglar och pojkar blev stålmän. Hon tyckte det skulle vara mycket roligare att få vara en stålman. Jag tror man blir vad man vill faktiskt. Vissa blir nog pirater oxå tillochmed...

2 kommentarer:

nisse sa...

Ja, jag tror man får bli det man vill när man kommer till himlen. Vill man vara en stålman blir man det, och vill man vara en pirat så blir man det.

Anonym sa...

När jag var liten trodde jag pojkar döptes i kostym!!Pussar från Gu´mor