torsdag 15 februari 2007

Blod-dag

Idag har jag varit till Mora lasarett för att lämna blod. Precis innan jag åkte så läste jag Alfons's blogg och då kändes det extra bra att tappa blod den här gången. Men så funkade det inte. Det blev nåt fel när sköterskan stack mig. Det ville lixom inte alls. Fick ur en hel del men inte allt, så vi fick lov att avbryta. Det kändes inte bra. Nu får jag vänta typ 4 månader innan jag får göra en insats för människorna som behöver mitt blod.

Åkte på arbetsförmedlingen sen och pratade med en trevlig människa. Armen kändes tung på nåt vis. När jag sen kom, ca 2,5 timme efter att jag lämnat blod så fick jag lov att kolla hur det såg ut under förbandet. Så jag kikade in. Då sprutade det blod så hela förbandet blev blodigt. Det har aldrig hänt förut. Var så mycket så jag funderade på att åka ner till distriktan och få det omplåstrat. Men jag fixade till det här hemma och nu verkar det ha lugnat ner sig.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

fast du var inte så oki ändå.. iaf inte när du kom till jobbet :o/
puss på dig

Anonym sa...

Då blev det ju nästan ett blodbad. Haha!