måndag 5 februari 2007

Måndag igen

Skjutsade som vanligt Evelin till bussen. Vi var så tidiga den här gången så vi åkte runt lite innan den kom. Sen var det hem och väcka Lovisa igen. Jag väckte ju henne innan vi åkte men hon somnade ju om förstås. Hon gick upp men hade så ont i vänster knä. Som fan tillochmed. Hon hade ramlat i stentrappen i porten i förrgår. Och sen slagit sig på tvättmaskinen på samma ställe. Igår smöjde hon med Reparil och tog en antiflammatorisk tablett. I morse blev det insmöjning med Zoon.

Har precis hämtat henne från skolan nu. Hon kan inte gå i trappor knapp och hon har jätteont. Nu sitter hon i köket och gör läxor. Fan, att hon alltid ska göra illa sig. Hon har ju haft problem med sina knän förut...

Snart ska jag och jobba igen. Nu för Eli som inte kan lämna sitt barn på dagis för det är stängt. Sen är Marre sjuk så det blir nog mera jobb till veckan än det står på schemat. Känns helt okej, behöver ju dom där pengarna nu...som faaan!

Hälsade på lilla Nallen igår, jag vill bara kalla honom för Bamse jag fattar inte varför. Han var så söööt alltså. Sån vill jag oxå ha! Men kanske inte så bra med tanke på lilla älsklingen och på Lovisa. Tror faktiskt älsklingen skulle vilja äta upp en katt om vi skaffade en eller oxå skulle han bli jätterädd. Och Lovisa, misstänker tyvärr att hennes astma kan bli värre om vi skulle skaffa en katt.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

jag kommer å jobbar med dig om en stund :o)

Anonym sa...

jag vill ha en katt =( häldre en en hund. :( och jag tror jaginte är alegisk :'(