fredag 15 december 2006

Anders

Våran granne eller just ja..börjar om.

Våran fd granne Anders håller på att städa ur sin lägenhet nu. Har hört att dom har fixat som 17 där inne nu på eftermiddagen. Nyss ringde det på dörren och där stod Anders.

"Hej, inte har du ett plåster heller?"
"Nä, jag har inget till dig, du kan blöda lite tycker jag. Äh, okej ska hämta ett då."
"Hörde att du beklagat dig för Helena."
"Ja, och du fick väl skäll av Corny här om dagen oxå hoppas jag?"
"Jo..."
"Bra!"
"Var till Orsabostäder idag oxå faktiskt och jag sa att dom bara fick låta nån som var tyst flytta in här. Helst en pensionär"
"Bra gjort av dig iaf. Och helst nån som inte röker oxå faktiskt. Hur stort plåster ska du ha då?"
"Nä, det är brorsan som skurit sig"
"Okej, men då kan han ju få hela biten"
"Jag kan komma in sen med resten eller oxå kan du ju komma och hälsa på nångång om du vill"
"NÄÄ, knappast. Jag kanske vinkar lite nångång genom fönstret. På sin höjd!"

Åh, jag hatar när folk flyttar. Man vet ju lixom vad man har men inte vad man får. Sååå jobbigt. Fast det är klart. När "Pipp-grannen" flyttade så blev det ju till det bättre faktiskt. Ja, Lovisa tyckte väl att allt var bättre men jag stördes ju inte alls. Men nu bor det ju en som jobbar borta under helgerna där.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Pippgrannen"!! hahaha...