måndag 18 december 2006

Tjejsnack v51

Vem firar du jul med? Evelin och Lovisa och mamma och pappa och Olle och Petter och Matilda och Bärta

Vad önskar du dig i julklapp?
Inget speciellt faktiskt

Tror du på tomten?
Nä, han är väl som typ Gud, vill man tro så finns han nog.

Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
Mina barn har sovit hos sin pappa natten till julafton men Lovisa bangade förra året. Få se hur hon gör i år. Tomten har iaf lämnat varsin julstrumpa till dom. Sen käkar vi en god frukost och så packar vi hela bilen full av julklappar och täcken och kuddar och packning. Åker upp till Månsta. Där käkar vi julmiddag före Kalle Anka. Efter det blir det julklappsutdelning eller om vi kolla på Karl-Bertil Johnsson först i år kanske. Vi får se. Och så tar den som har lust lite mera julmat eller en macka. Och så brukar vi spela TP och sen kollar vi på tv. Vi har en lugn och skön julafton i våran familj.

Brukar du julbaka?
Brukade göra lussebullar förut och pepparkakor och pepparkakshus. Men i år har det inte blivit nåt av det. Kanske jag och Lovisa ska försöka oss på det stora pepparkakshuset i år, det var ju nåt år sen sist.


Frågorna kommer från Anna

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Det stora är så himla fiiint! Men jag håller mig från pepparkakshus sen jag brände mig på sockret för några år sen. Fick ha fingret i kallvatten hela natten. Usch och fy! Puss min unge!

nisse sa...

Men... varför ska vi dela ut julklappar EFTER Karl-Bertil i år? :O

Kanelbullen sa...

Ja, varför ska vi göra det??? Traditioner är till för att hållas. Puss mina ungar!

Malin sa...

Det var någon som sa nåt förra året att det var för tidigt så därför tänkte jag det...Sorry!

Puss