torsdag 7 december 2006

Smelly Nelly

Smelly Nelly har tydligen dött. Hon var en av mina äldsta kunder. Hon luktade så fruktansvärt illa, så illa så man nästan kräktes. Jag började kalla henne Smelly Nelly förra sommaren istället för den-illaluktande-tanten som jag alltid kallat henne förut. Men förra sommaren upptäckte jag vilken rar människa hon egentligen var. Hon var snäll och tyst och fanns lixom inte, förutom lukten. Hon bodde i ett litet litet hus och där inne säger folk att hon hade trampat jordgolv. Jag vet inte om det stämmer. Jag har verkligen tyckt om Smelly Nelly sen jag kom tillbaka till Ica. Hon köpte alltid bullar och längder, helst till halva priset. Och varje gång hon handlade så hoppades jag att hon handlade mat på andra affärer så hon fick i sig nåt nyttigt. Det gjorde hon nog på Konsum.

Det känns faktiskt tomt att inte få träffa Smelly Nelly mera.

Vila i frid lilla Smelly och käka mycket bullar och drick mycket äppeljuice och käka dina grillchips i himlen!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Det var nästan lite sorgligt. Kommer du ihåg min bullbubbe. Honom skickade jag minnesfond till.Tänk att man kan sakna en som alla pratar så mycket skit om. Puss.

LiNdA sa...

d känns konstigt när gamlingarna dör, helst när d e stammisar hos oss :o/