lördag 9 december 2006

Ibland fattar man inte mycket...

Igår så skulle Lovisa och hennes kompisar ha filmkväll här. Men det blev ju inget som vanligt när dom ska vara här. Barnen från Sandhed får inte vara här för sina föräldrar. Fick reda på det precis när jag gick ut från Ica med en hel kasse full av chips och popcorn och läsk. Så det blev filmkväll i Natta's lillstuga istället.

Satt uppe länge och väntade på att få hämta Lovisa men sen kom jag på att hon kunde åka med Sigra hem om hon fick. Och det fick hon. Lovisa lovade att skicka ett sms när hon var på väg hem. Jag vaknade runt 1.30 och kollade på min mobil. Inget sms. Så jag skrev och frågade om hon var på väg snart och att hon fick lov att komma ihåg medicinen. Inget svar. Så jag skrev två till. Inget svar. Jag sprang upp då och fråga stackars Linus som låg och sov om Lovisa hade kommit hem. Det hade hon...

Jag blev galen och rusade in i hennes rum och väckte henne och sa att hon faktiskt lovat att höra av sig. Dumt gjort som 17 av mig. Men jag var helt knäckt. Risken att Sigra's mamma kunde ha käkat jordnötter finns ju. Och om hon hade fått sin jävla allergi så kanske dom inte hade förståt det. Det är ju inte många som förstår hur allergisk hon verkligen är och inte är det lättare när hon "glömmer" sin medicin hemma så ofta.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Banka lite på henne från mig. Puss min unge!