torsdag 28 december 2006

Vilken dag

Var till Onoff i Falun och köpte en DVD för pengarna jag fick av mamma och pappa. Jag hittade inte till Onoff och Carina talade om var det låg och sen tog hon för givet att jag skulle fatta och jag tog för givet att hon skulle beskriva vägen totalt. Så vi hamnade totalt fel. Åkte gamla faluvägen, där det är trähus som står tätt tätt ihop. Det var nåt med Carl Larson där oxå, det sa Carina varje gång vi åkte förbi gatan som hette Dövgränd eller Blindgatan eller va fan det var den hette. Vi körde vilse hur som helst. Det var enkelriktat och återvändsgränder över allt. Jag tom åkte mot enkelriktat på en väg och då kom en taxi och satte på hellyse. Va fan, trodde han att det skulle hjälpa eller..att bilen skulle vända eller nåt. Dum taxigubbe tycker jag. Tillslut efter många om och men så hittade vi ut på en väg så vi kunde köra till Onoff. Där inne köpte jag en DVD.

På vägen hem så hamnade jag bakom två hästtransporter. Dom åkte saaaakta och inte åkte dom åt sidan heller så jag och alla bilar bakom kunde inte köra om. Så jag körde hem i typ 70 hela vägen från Rättvik. En av hästtransporterna åkte in på en parkering och jag hoppades att den andra oxå skulle göra det..men nä...den skulle till Orsa förstås. Nästan vid Vattnäs så mötte vi inga bilar så då tänkte jag köra om men sen gjorde jag inte det ändå. Varför vet jag inte...och precis när struntade i att köra om så hoppade det två eller tre rådjur mitt framför nosen på hästtransportbilen. Hade jag kört om där jag tänkt så hade jag fått rådjuren i knät.

När jag kom hem så packade jag upp DVD'n. Det såg ut som att den hade varit ett skyltexemplar för det var några klisterlappar på själva DVD'n. Men jag kopplade in den ändå. Sen såg jag att det inte var någon beskrivning och när jag satte på DVD'n så lät det som att det var en skiva i. Och vips så började det komma upp en massa semesterbilder på tv'n. Jag och Evelin började skratta som fan och så kollade vi om det var en skiva i. Och det var det. Det stod "Peru" på den. Så det var bara att sätta igång att ringa till Onoff. Man kan ju inte ringa till själva affären utan till nåt huvudkontorsgrejs. Kille jag fick prata med skrattade som fan. Sen ringde han till Falun som tyckte att jag skulle komma ner men jag vägrade att åka 10 mil för en DVD. Då skrattade grabben ännu mera. Men hur som helst så fick jag åka till Mora och byta. Så jag och Evelin åkte in direkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha... kom ihåg att du ska dit o få en puss till påsk!! din lyckost!!

LiNdA sa...

vilket jävla flyt du har.. 10 mil för en DvD å sen får du en semesterskiva med på köpet... hahahah..
ursäkta skadeglädjen, men d kan inte hjälpas.. :o)
å tur du inte körde om där.. vill ju ha min Malin kvar, puss

Anonym sa...

Oh, rådjur som är så söta! Du kunde ju haft den på balkongen! Puss min unge