onsdag 13 december 2006

Lucia



Så var det lucia igen. Var inte upp och kollad på tv nåt faktiskt. Det märks att flickorna är stora nu och struntar i lucia. Ja, Linus är ju iof uppe Bollnäs i år men ändå.

När flickorna var små så hade jag alltid bakat lussebullar och på luciamorgonen så satte vi oss i vardagsrummet och kollade på lucia på tv. Och så käkade vi frukost som bestod av lussebullar och varm choklad. Det var såå mysigt.

Jag gråter ofta när jag ser ett luciatåg. Jag tror att det faktiskt är Moa Skogman's fel. När hon skulle fylla två (hon fyller i slutet på januari) så ringde jag till Helena. Mina flickor var inte hemma och jag längtade efter dom jättemycket. Moa ville prata med mig och så började hon sjunga Sankta Lucia. Hon kunde ju inte alla orden eftersom hon var så liten men melodin den kunde hon. Hon sjöng och jag grät som fan!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Sankta Lucia på dig! I år var det REPRIS på lussemorgon. Det tycker jag är dåååligt.