torsdag 20 juli 2006

Takförbättring

Fick en lapp i brevlådan här om dagen. På den stod det att dom ska lägga om taket på vårat hus. Dom ska börja sätta upp ställningen vecka 31. Vecka 31 har jag semester. Alltså kommer dom säkert börja sätta upp ställningarna direkt på måndagen. Då kommer dom att väcka mig klockan 7 varje morgon. Visserligen är jag morgonpigg men jag har ju semester...

Dom ska börja på den sidan som garagen är på. Jag kommer alltså inte kunna använda mitt garage på 5 veckor. Mitt kära garage. Men jag får iallafall stå på min gamla parkering för det är ingen som har den nu.

Åke kommer inte heller att gilla att dom kommer och håller på på taket. Det kommer ju bli en massa nya ljud och han hatar ju sånt. Inte kul att ha en skräckslagen skäggagam i 10 veckor.

För det tar 10 veckor allt som allt. För efter 5 veckor ska dom flytta till framsidan. Och då kommer det säkert vara så varmt så jag vill ha balkongdörren öppen men då är det ju ställningar där så jag kommer säkert inte ut. Och om jag kan ha dörren öppen så är det säkert så kallt så jag ändå vill ha den stängd. Och är det kallt så klär inte jobbargrabbarna av sig heller. Det är ju det ända som hade varit positivt med den här takläggningen, halvnakna grabbar. Fast vem vet, det kanske bara är gubbar.

Inga kommentarer: