måndag 24 juli 2006

Olle skadad

Idag så kom Olle för att hjälpa mig med badrumslampan. Den har varit trasig i flera veckor och förut har det varit okej men nu är det så mörkt i badrummet på kvällarna.

Jag har försökt att skruva ner kupan men den satt fast, så jag fick lov att ge upp. Och jag ger inte upp i första taget. Olle försökte få av den men det gick inge bra. Då tog han i som 17, jag hann precis säga att jag inte vågade ta i så ifall kupan skulle gå sönder. Det gjorde den nu! Olle skar sig! Det rann bra med blod från hans vänsterhand. Och det var glassplitter över hela badrummet. Jag frågade om han hade skurit sig och han svarade helt lugnt att han hade det. Eftersom han svarade så lugnt så förstod jag att han skurit sig rätt mycket för annars hade han fräst till, haha! Så jag sprang och hämtade en handduk och så gick vi in i köket.

Olle hade handen under kranen och det rann blod som 17. Djupt var det och sen visst vi inte om det var glasbitar i såret. Så vi la om det så gott det gick och så Olle åkte till akuten. Han vägrade ha skjuts.

Han fick sy i sin tumme, precis som hans syster trodde!

Inga kommentarer: