tisdag 18 juli 2006

Korv

Här om dagen så ville Evelin ha grillkorv och makaroner till middag. Jag ville inte det och inte Lovisa heller men vi skulle käka korv och bröd istället. Evelin öppnade korvpaketat och lagade sin mat och åt den. Efter nån timme kom Lovisa och ville att jag skulle steka korv till henne och mig. Men jag hade käkat på jobbet så jag ville inte ha nån mat kom jag på. Lovisa tog då två kalla korvar med bröd. Hon käkade och tyckte det var jättegott.

Idag när jag rensade i kylskåpet hittade jag två öppnade korvförpackningar. I dom korvpaketen som vi köper finns det 10 korvar. I det ena paketet fanns det två korvar kvar och i det andra åtta. Jag frågade då Evelin hur många korvar hon hade käkat när hon åt här om dagen. Hon hade käkat två. Då kollade jag datumet på korvpaketen. Det ena korvpaketet går ut om några dagar och det andra gick ut i början på Juli. Det som gick ut i början på juli var det paketet som det fanns två korvar i...

Lovisa skrattade som fan när jag berättade det men hon tyckte att korven varit jättegod Hahaha!!!!

Inga kommentarer: