onsdag 26 juli 2006

Så man mår illa alltså

Orsa är ett litet samhälle med ca 7.000 invånare. Många affärer har stängt igen och det har stått många tomma skyltfönster. Nu har det blivit lite ändring och många av dom tomma fönstrerna har fått liv igen. Det är modigt som 17 att våga öppna nåt i Orsa tycker jag, skitmodigt.

Och så händer nåt sånt här!

Jag tycker det är skitbra att det finns en affär med annorlunda varor. Jag har hört hur Mladen på jobbet pratar om sina olika kryddor och inläggningar och sånt. Man kan ju tänka sig själv hur det skulle vara att komma till ett helt nytt ställe med totalt annorlunda fabrikat och smak än vad man är van vid. Fan, jag kan inte ens handla på Lidl för jag känner inte igen fabrikatet.

Jag hoppas att det här inte skrämmer dom som öppnat affären utan att dom vågar satsa, för jag tror att det behövs en sån här affär i Orsa. Förut har tydligen ägaren åkt till Falun-Borlänge för att kunna köpa det hon velat ha för det har inte funnits i Orsa-Mora. Och om en har gjort det hur många har inte åkt iväg då? Och hur mycket förlorar inte Orsa på det? Det behövs lite nytt och om folk ändå kunde acceptera det oxå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev SÅ arg när jag läste det. Och att vakterna hade sagt nåt i stil med: "Jamen dom var fulla.". Jävla idioter!